Activity

  • Rosenkilde Saleh posted an update 1 year, 11 months ago

    توصیه می گردد در اینگونه شرایط مصرف دارو را قطع نموده و با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین در صورتی که دارای مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون، کم‌آبی، زخم معده، گلوکوم و تشنج می باشید؛ ضروری است تا با هدف مصرف نمودن فلوکستین با پزشک مشورت نمایید. ضروری است تا پیش از مصرف و نیز در حین مصرف این دارو، پزشکتان را در جریان حساسیت ‌ها و بیماری ‌های زمینه ‌ای خود بگذارید. برای مثال آن دسته افرادی که مبتلا به دیابت می باشند؛ ضروری است تا در حین مصرف این دارو، سطح قند خونشان بررسی شود. پذیرش فرزند اول برایش بسیار سخت بود، تا دو ماه نمی‌توانست دخترش را در آغوش بگیرد، فقط گریه می‌کرد و شب‌وروز خودش را در اتاقی تاریک حبس کرده بود.

    که از جمله داروهای شیمیایی ای که برای درمان افسردگی استفاده می شوند می توان به پاروکستین و فلوکستین و ضدافسردگی‌های سه حلقه‌ای دیگر اشاره کرد که این دارو‌ها می توانند میزان سروتونین در مغز را تقویت کنند و در نتیجه موجب خلق و خویی خوب و نیکو در فرد افسرده شوند. درمان سریع افسردگی با زعفران یکی از راه‌های کنترل و درمان زعفران است که عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به روش‌های دیگر درمان افسردگی دارد. زعفران نمی‌تواند به تنهایی یک افسردگی را درمان کند اما می‌تواند در بهبود بیماری و پیشگیری از عوارض جانبی دیگر داروهای افسردگی بسیار موثر باشد. در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم ترین خواص دارویی زعفران برای درمان سریع افسردگی با زعفران ، بپردازیم.

    حتی نتوانست به فرزندش شیر دهد و آن‌طورکه خودش شرح می‌دهد، تمام زندگی‌اش به خاطر این افسردگی تغییر کرد. ماه‌ها طول کشید تا سراغ روان‌پزشک رفت و با دارودرمانی توانست از شدت بیماری کم کند. پزشک از قرص «فلوکستین» استفاده کرد و حالا که باید دُز دارو را بیشتر کند، این قرص در بازار نایاب شده است؛ «دکتر حدود شش ماه قرص فلوکستین را که بسیار با شرایط من سازگار بود، تجویز کرد. تا الان سه داروخانه را گشته‌ایم و حتی همسرم از طریق دوست و آشنا پرس‌و‌جو کرده تا قرص را پیدا کند اما این دارو اصلا وجود ندارد. نگران هستیم، خیلی طول کشید تا راضی شدم سراغ دارودرمانی و روان‌پزشک بروم، دست‌ودلم می‌لرزد که داروی دیگری به جز این قرص مصرف کنم. دکتر پیشنهاد داروی جایگزین داده اما عوض‌کردن یک دارو بعد از چندین ماه برایم سخت است.

    اما این دسته از دارو ها مدت اثر طولانی تری داشته و مدت طولانی تری در بدن باقی می مانند. از اثرات جانبی این دسته از دارو ها می توان به افزایش وزن و هیپوگلیسمی شوند. دکتر سلیمی از بهترین پزشکان کشور برای درمان دیابت بوده که با استفاده از روش های نوین باعث بهبود وضعیت بیماران دیابتی می شود. در ادامه ی مطلب به برخی از روش های درمان بیماری دیابت اشاره می کنیم. چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود و آسان ترین روش برای پیشگیری از ابتلا به دیابت، تغذیه ی سالم و رعایت رژیم غذایی مناسب می باشد. افرادی که قصد پیشگیری قطعی از ابتلا به بیماری دیابت را دارند باید تا حدود زیادی از خوردن مواد غذایی شیرین و دارای شکر خودداری کنند.

    در مجموع 399 نفر از 627 شرکت‌کننده (63.6%) دریافت‌کننده فلوکستین در مقایسه با 352 نفر از 626 شرکت‌کننده (56.2%) دریافت‌کننده دارونما دچار یک عارضه جانبی شدند. سرگیجه، خواب‌آلودگی، خستگی، بی‌خوابی و تهوع پس از فلوکستین در مقایسه با دارونما تقریبا دو برابر بود. در مجموع 15 نفر از 197 شرکت‌کننده (7.6%) دریافت‌کننده فلوکستین در مقایسه با 12 نفر از 196 شرکت‌کننده (6.1%) دریافت‌کننده دارونما دچار یک افسردگی شدند. این مطالعات به گزارش مرگ به هر علت، کیفیت زندگی مرتبط با سلامت و عوارض اجتماعی‌اقتصادی نپرداختند.

    قرص فلوکستین یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکننده‌‌های بازجذب سروتونین است. داروهای ضدافسردگی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری‌ها ازقبیل افسردگی و سایر بیماری‌ها و اختلالات روانی و خلقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این داروها به افراد برای بهبود حالشان و کمک به پیشگیری از افکار و اقدامات آسیب‌رسانی به خود کمک می‌نمایند.

    این تحقیقات همچنین نشان داد که همه داروهای ضدافسردگی در این زمینه موثر نبودند و تنها پنج دارو از جمله «فلوکستین» که با نام تجاری پروزاک شناخته می‌شود، مفید بوده است. تحقیقات او نشان داد که احتمالا بین مصرف نوع خاصی از داروهای ضدافسردگی با این بیماری رابطه‌ای وجود دارد و بعد از آن بود که تحقیقات در مقیاسی گسترد‌ تر برای دریافت نتایجی دقیق‌تر آغاز شد. داروی فلوکستین در درمان اختلالات افسردگی شدید ، پرخوری عصبی، اختلالات پانیک،اختلالات وسواسی-اجباری، اختلالات قبل از قاعدگی استفاده می شود.

    از عوارضی که فرد به دنبال مصرف نمودن این دارو تجربه می نماید می توان بهتهوع،سرگیجه،خواب‌آلودگی،اضطراب،کم اشتهایی،خستگی،عرق کردنوخمیازه‌ کشیدناشاره نمود. تا درمان کامل مشکلات افسردگی یا دیگر مشکلات مرتبط با این دارو ، مصرف را خودسرانه قطع نکنید. با مصرف این دارو ممکن است عوارضی در بدن ایجاد شود که این عوارض را به طور دقیق در ادامه بازگو میکنیم.

    این آزمایش بر روی 40 نفری که در اثر ابتلاء به سرطان، افسردگی گرفته بودند صورت گرفته است. که بعد از 6 هفته دانشمندان به این نتیجه رسیدند که هردوی این درمان ها اثرات مشابهی دارند و زعفران هیچ چیزی کمتر از فلوکستین ندارد. سندرم سروتونین یا مسمومیت با سروتونین یک عارضه ی خاص مربوط به داروهای موثر برروی سطح سروتونین می باشد که اگرچه احتمال وقوع آن کم است اما در صورت عدم رسیدگی درمانی می تواند تهدیدکننده ی حیات باشد. در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند.

    اگرپس ازمصرف دارومتوجه راش، کهیر، ورم صورت، چشمها و دهان و یا مشکلات تنفسی شدید به پزشک معالج خود اطلاع دهید. اگرمیزان مصرف شما با آنچه روی برچسب جعبه نوشته شده متفاوت است آن را طبق دستورپزشک تغییردهید. این دارو فقط باید توسط پزشک برای شما تجویزشود تا شرایط شما را بهبود بخشد. وجود هرگونه حساسیت به این دارو یا داروهای دیگررا به اطلاع پزشکتان برسانید. همچنین وجود هرگونه حساسیت به غذا، رنگ، مواد نگهدارنده و یا حیوانات را به پزشکتان اطلاع دهید.