Activity

  • Vinter Bryant posted an update 1 year, 11 months ago

    همانطور که گفته شود راهکارهای فوق موجب کاهش افسردگی می شود اما درمان افسردگی بصورت کامل در تخصص مشاور روانشناس است. راهکارهای درمانی برای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و برای درمان کامل می بایست حتما به روانشناس مراجعه نمود. به این منظور می توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام به تماس و رزرو زمان مراجعه نمایید. افسردگی افراد با توجه به شدت و میزان افسردگی و علائم آن ، دسته بندی می شود. برخی از افراد تنها علائم افسردگی را در حد کمی تجربه می کنند و در دوره ای کوتاه افسردگیشان بر طرف می شود. برخی دیگر نیز افسردگی را در طولانی مدت و با شدت بالا تجربه می کنند.

    در نیم کره ی چپ که مسئول هیجانات مثبت است میزان موج آلفا بالا می باشد در صورتی که باید پایین باشد. در نیم کره ی راست که مسئول هیجانات منفی است میزان موج آلفا پایین می باشد و در راستای آن که مسئول هیجانات مثبت هستند پایین می آید و فرد دچار خلق افسرده و خلق تنگ می شود. امروزه روش‌هایی برای درمان افسردگی وجود دارند که مکررا در حال تکامل هستند. به کار گیری هر کدام از این روش‌ها یا ترکیبی از آن‌ها به تمام چیزهایی که از شروع افسردگی و شدت علائم آن تجربه کرده‌اید، بستگی خواهد داشت.

    درمان افسردگی با نوروتراپی آیا واقعا تاثیر دارد؟

    سرانجام روزی او با مرد دلخواهش ازدواج کرد ولی متوجه شد که برای حامله شدن مشکل دارد و بدون درمان پزشکان قادر به حامله شدن نیست. درست، موقعی که افسرده و ناامید از مداوای خویش بود، متوجه شد که باردار است و پس از مدتی صاحب دختری شد، اما بعد از زایمان دچار افسردگی گردید و نمی‌توانست فرزند خویش را در آغوش بگیرد. نگارنده در کتاب حاضر در قالب داستان، بیماری افسردگی پس از زایمان و شیوه‌های درمان آن را شرح می‌دهد و تاکید می‌کند که افسردگی پس از زایمان قابل درمان است. بعضی از تغییرات اساسی در زندگی و گذر از یک مرحله زندگی و ورود به مرحله‌ی دیگر مثل دوران بارداری، زایمان، قاعدگی ویائسگی می‌تواند عامل ایجادکننده‌ی افسردگی باشد.

    برخی از افراد دچار هیچ علامتی نمی گردند اما رفتار غیر معمولی پیدا می کنند. برای مثال فردی که قبلاً بسیار پایبند اصول و قوانین بوده پس از ابتلا به افسردگی دچار رفتارهای تکانشی از جمله دزدی کردن از مغازه ها می شود. غم در یک دوره ای به دلایل اغلب بیرونی آغاز می شود و سپس تمام می شود در حالی که افسردگی ادامه پیدا می کند.

    برخی داروها مثل دارو‌های خواب‌آور و داروهای مربوط به فشار خون نیز ممکن است باعث بروز علائم افسردگی شوند. امروزه به انجام تحقیقات و پژوهشات گسترده از سوی پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه راه ها، روش ها و متد های درمانی بسیاری برای درمان افسردگی یافت و توصیه شده اند که در ادامه به بررسی روش های درمان انواع افسردگی می پردازیم. اضطراب یک نوع احساس نگرانی، ناخوشایند می باشد که فرد در صورت قرار گرفتن در شرایط بد و فشارزا دچار آن می باشد و برخی از افراد بیش از دیگران در برابر مشکلات زندگی و مسائل مضطرب می باشند. افرادی که درگیر افسردگی می شوند از لحاظ جسمانی و احساسی بسیار دچار مشکل هستند و در واقع بستگی به خود فرد دارد که چقدر به این بیماری مبتلا شده است. داروهای تجویزی، اگرچه گاهی اوقات مفید هستند، اما می توانند عوارض جانبی ناخوشایندی نیز ایجاد کنند. نوروفیدبک عوارض جانبی ندارد و آن را به انتخاب بهتر و سالم تری تبدیل می کند.

    ج  استرس

    اما در افسردگی، افکار متمرکز بر پایان دادن به زندگی فرد به دلیل احساس بی ارزشی یا بی لیاقتی در زندگی یا عدم توانایی کنار آمدن با درد افسردگی هستند. درمان افسردگی معمولا شامل ترکیبی از کمک به خود self-help، تراپی و دارو درمانی هست. درمان افسردگی هم همیشه بر پایه نوع افسردگی که بهش مبتلا هستیم انتخاب میشه. علایم افسردگی خیلی گسترده هستن و از فردی به فرد دیگه میتونن متفاوت باشن. اما تقریبا برای همه آشنا هستن، چون تقریبا تمام آدمها در دوره هایی تجربه ش کردن. انواع مختلفی از داروهای ضدافسردگی وجود دارند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

    اگر دچار افسردگی متوسط یا شدید باشد ممکن است صبح بسیار زود از خواب بیدار شده و دیگر خوابش نبرد. آنها ممکن است دچار بدخوابی شده و از داشتن یک خواب طولانی که وارد مرحله ۳ و ۴ خواب عمیق شوند محروم می مانند. افسردگی یک بیماری ذهنی و جسمی است و اغلب افراد افسرده هم علائم جسمی و هم علائم روانی دارند. اما این علائم در مورد افراد مختلف فرق می‌کند علائم بیماری هر فرد در طول بیماری او کم و بیش ثابتند.

    پیشگیری و درمان افسردگی

    آمارها می‌گویند که نرخ افسردگی در دوران کرونا 3 برابر بیشتر شده و 322 میلیون نفر در جهان از افسردگی رنج می‌برند. این نشان می‌دهد که شما تنها نیستید و افسردگی حس ناراحتی مداومی نیست که فقط مختص شما باشد. تیم ایمپو متشکل از افراد متخصص در حوزه های فناوری اطلاعات ، تولید محتوا، مامایی و روانشناسی است. اگر الان دارین رد پای این نشانه‌ها رودر خودتون یا اطرافیانتون بررسی میکنین، یک لحظه صبر کنین؛ علاوه بر اینکه این موضوع به همین سادگی نیست و نیاز به تشخیص متخصص داره یک مورد دیگه هم وجود داره که برای تشخیص ضروریه. آیا امکان دارد که برخی از این منابع گرفتاری، نقشی در افسردگی شما داشته باشد. بنابر بررسی‌ های صورت گرفته زنان دو برابر مردان از افسردگی رنج می برند که علت آن تا حدود زیادی به آمادگی ژنتیکی و ساختار مغز و نشخوار های ذهنی زنان در این مورد مربوط است.

    همچنین استفاده از دمنوش های آرامش بخش گیاهی یک روش فوق العاده برای افزایش آرامش و دوری از استرس و نگرانی می‌باشد. درمانگران سنتی اسانس های مربوط به هر بیماری را برای افراد معرفی کرده اند که برای بهبود بیماری افسردگی از دو اسانس گیاه طبیعی اسطوخودوس و زنجبیل وحشی استفاده می شود. اما بعد از استفاده از روش درمانی نوروفیدبک، و تنها بعد از 8 جلسه، توانست به طور چشمگیری بهبود یابد. اکثر پزشکان، روش‌هایی مانند مدیتیشن، دارو درمانی یا گفتار درمانی را توصیه می کنند.

    در صورتی که قصد دارید با این روش درمانی بیشتر آشنا شوید می توانید در ادامه بحث با ما همراه شوید. اگر از نظر مالی مشکل نداشتید درمانهایی نظیر انواع نوروفیدبک هم در کنار سایر روشها کمک میکند. اختلال افسردگی در ابتدا بر روی خلق و خو و همچنین عملکرد های مختلف جسمی مانند اشتها و خواب تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به اختلال افسردگی بعضی اوقات ممکن است احساس کنند که زندگی ارزش زندگی کردن را ندارد و به فکر خودکشی بیوفتند. به علاوه با افزایش سن و به دلیل مرگ برخی عزیزان، از جمله همسر، خواهر یا برادر و دوستان و همچنین بازنشستگی، فرد تا حدی از حمایت های اجتماعی محروم می ماند.

    درمان ممکن است شامل صحبت کردن، داروهای ضد افسردگی یا هر دو باشد. افسردگی نوعی اختلال خُلقی هست که باعث احساس مداوم و طولانی غم و اندوه می شه به نوعی که آدم علاقه ی خود برای انجام کارها رو از دست می ده. این اختلال بر نحوه ی احساس، فکر و رفتار افراد تأثیر می ذاره و می تونه منجر به انواع مشکلات عاطفی، روانی و جسمی بشه. فرد در صورت تداوم این حس ممکنه نتونه کارهای عادی روزمره شو انجام بده و گاهی از زندگی هم ممکنه ناامید بشه. طب سوزنی با تحریک سیستم عصبی باعث انتشار انتقال‌دهنده‌های عصبی و ایجاد تغییرات بیوشیمیایی لازم در بدن می‌شود. در نتیجه، فرد به لحاظ جسمی و روانی شرایط سالم‌تری را تجربه می‌کند.

    اگر بعد از جراحی نتوانند این عادت خود را ترک کنند و از راه دیگر استرس خود را کنترل کنند باعث فشار و استرس روی آن ها زیاد شود و دچار افسردگی شوند. این موضوع نیز می تواند یکی از عواملی باشد که باعث شود فرد بعد از عمل افسرده شود. افسردگی فصلی برخلاف دیگر انواع افسردگی یک مرحله موقت است و با تمام شدن فصل از بین می رود اما ممکن است بر سلامت روانتان تأثیرات بدی برجای بگذارد.

    اما توجه داشته باشید که هر دوی این مواد پتانسیل تبدیل شدن به ماده مخدر را برای بدن دارند که می‌تواند اثرات روانی بدتری را ایجاد کند. پژوهشگران می‌گویند چالش عمده بر سر راه درمان این است که به نظر نمی‌رسد مغز فقط یک ناحیه افسردگی داشته باشد. چندین منطقه به هم پیوسته در این زمینه نقش ایفا می‌کنند و این نواحی می‌تواند در افراد متفاوت باشد. FDA کاربرد فرم تزریقی کتامین را برای درمان افسردگی تایید نکرده است. اگرچه اثربخشی کتامین در افسردگی در بیشتر مطالعات انجام شده مربوط به فرم تزریقی آن است.

    افسردگی عملکرد شما را در زندگی مختل کرده و لذت بردن از آن را دشوار می‌کند. ولی بدون توجه به این‌که چقدر احساس ناامیدی می‌کنید، می‌توانید بهتر شوید. یادگیری در مورد افسردگی و راه‌های متعدد مقابله با آن اولین قدم در جهت حل این مشکل می‌باشد. ورزش به کاهش افسردگی کمک می کند و می تواند خستگی سالمی در بدن تان ایجاد کند که منجر به خواب آرام می شود. در طول دو دهه گذشته «تحریک عمقی مغزی» برای درمان ده‌ها هزار بیمار مبتلا به بیماری پارکینسون و صرع استفاده شده، با این حال این روش‌ برای مبتلایان به افسردگی نتیجه‌بخش نبوده است. در روش جدید که در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکوی آمریکا به خدمت گرفته شده است، یک تراشه کوچک در مغز بیمار کار گذاشته می‌شود.