Activity

  • Filtenborg Curran posted an update 1 year, 10 months ago

    طبق ماده 177، اگر روز آخر تسلیم نامه به پنجشنبه و جمعه برخورد کند باید روز شنبه اظهارنامه تسلیم شود و اگر هم شنبه تعطیل بود روز بعد می افتد. ماده146 مکررـ معافیت‌های مذکور در مواد ، ، « به استثنای بندهای (الف)، (ب) و (ز) آن»، ، و تبصره ذیل ماده (143 مکرر) به‌عنوان مالیات به نرخ صفر منظور می‌شود. مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمد افراد به دولت است، تا دولت بتواند از آن برای تأمین مخارج عمومی و هزینه‌های عمرانی استفاده کند.

    با ثبت شرکت و ثبت برند، به کسب و کار خود اعتبار می‌بخشید، فعالیت خود را در چتر قانون جلو می‌برید، از تسهیلات مالی استفاده می‌نمایید و به کسب و کار خود گسترش می‌دهید. هزینه اخذ کارت بازرگانی متغیر است و امکان تعیین یک مبلغ مشخص وجود ندارد. به طور کلی برای صدور و تمدید کارت و عضویت اتاق بازرگانی باید هزینه‌هایی پرداخته شود. براساس ماده ۳۰ قانون امور گمرکی ایران در صورتیکه دارنده کارت قاچاق کند و مرتکب جرم شود، علاوه‌ بر مجازات، کارت بازرگانی او نیز ابطال می‌شود.

    مأموران مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده مودیان مذکور پس از بررسی و تطبیق موارد در صورت احراز اشتباه مودیان و حسب درخواست مودی مبنی بر اصلاح اشتباه می بایست مراتب را طی فرم پیوست به رئیس اداره امور مالیاتی ذیربط گزارش نمایند. به عبارت دیگر، اظهارنامه اصلاحی صرفا مربوط به تغییرات مختصر بدون وارد کردن خدشه به کلیت سند است که از جمله آن‌ها می‌توان به اصلاح محاسبات سود یا تعدیلات اشاره کرد. تغییر طبقه بندی حساب ها و اشتباه در محاسبات جزء مواردی است که شما امکان ارسال اظهارنامه اصلاحی را دارید. این اظهارنامه بهتر است که ارسال نشود چراکه تبعات بسیار زیادی دارد و حساسیت حسابرسان را در مورد شما زیاد می کند. طبق نظرموسسه مالیاتیتبصره 3 ماده 169 آیین نامه اجرایی مهمی دارد که در ادامه خدمت شما توضیح داده میشود .

    رئوس فیلم آموزش اظهارنامه مالیاتی تهیه و تکمیل اظهارنامه های مالیاتی الکترونیکی سال۹۹

    مالیات هایی که تحت عناوین مختلف در طول سال پرداخت کرده اند را هم باید اعلام کنند . این مالیات ها می تواند اعم از مالیات تکلیفی ، ارزش افزوده یا غیره باشد. از آنجاییکه ماده فوق به برخی از مواد قانون مالیاتها استناد نموده است از این رو در ادامه ضروری است مواد مذکور مورد مطالعه و امعان نظر قرار گیرند.

    اموزش مربوط به پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی

    قبل از پرداختن به مالیات بر ارزش افزوده رستوران‌‌ها بهتر است تا با مفاهیم مالیات، ارزش افزوده و مالیات بر ارزش افزوده آشنا شویم تا بتوانیم درک درستی از این نوع مالیات‌ها داشته باشیم. ناگفته نماد که استفاده از یک نرم افزار رستوران به روز و هوشمند می تواند در مدیریت امور مالی و مالیاتی به شما کمک فراوانی بکند. این امر از طریق الزام مؤدیان به تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی انجام می شود.

    تبصره3- در مورد کارگاه­ها و واحدهای تولیدی­ که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضاء نماید، مودی می تواند برای کلیه محل های مذکور یک ثبت نام به نشانی که به عنوان محل اصلی فعالیت اعلام می نماید، انجام و یک فقره اظهارنامه برای کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت­های خود تسلیم نماید. در این صورت برای مودی مزبور یک پرونده به نشانی که اعلام می نماید، تشکیل می شود. سازمان امور مالیاتی موظف است به تدریج و بر اساس اولویت، اشخاص مشمول حکم این تبصره را تعیین کند و تا شهریور ماه هرسال از طریق درج در یکی از روزنامه های کثیرالنتشار و روزنامه رسمی کشور اعلام و از ابتدای فروردین ماه سال بعد از آن اعمال نماید. هـ – هرگاه در نتیجه ادغام یا ترکیب، درآمدی به هر یک از سهامداران در شرکت‌های ادغام یا ترکیب شده تعلق گیرد طبق مقررات مربوط مشمول مالیات‌ خواهد بود.

    شرکت حسابداری و مالیاتی صفحه ای هم مخصوص ثبت اطلاعات بانکی و دفاتر تجاری که دریافت کرده اید وجود دارد که این صفحه از طریق سامانه جامع مالیاتی بارگزاری می شود و نیازی نیست که خود شخص پر کننده اظهارنامه آن را تکمیل نماید. طبق ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم اطلاعات اشخاص و شرکت در سامانه جامع مالیاتی وجود دارد که این اطلاعات از این طریق بارگزاری می شود. اشخاص حقوقی بایستی هنگام پرداخت یا تخصیص حقوق، مالیات متعلق را طبق مقررات ماده 85 این قانون محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن ارایه لیست حقوق بگیران که حاوی مشخصاتی نظیر نام و نشانی دریافت کنندگان حقوق و میزان آن می باشد به اداره امور مالیاتی محل، پرداخت نموده و در ماههای بعد فقط تغییرات را اعلام نمایند. بر طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده تمامی صاحبان تالارهای پذیرایی، چلوکبابی‌ها، رستوران سالن‌های غذاخوری، سفره‌خانه‌های سنتی و تمام اغذیه‌فروشی‌های زنجیرهای با مالکیت حقوقی و حقیقی که به نحوی در این زمینه فعال هستند، مشمول دریافت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند. اما کترینگ‌هایی که غذای بیرون‌بر و بدون سرو در محل تهیه می‌کنند، از دریافت این مالیات از مردم منع شده و الزامی هم به پرداخت آن به اداره مالیات ندارند. به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی و همچنین ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل یک بار تمدید شده و از ۳۱ خرداد، به ۱۵ تیر افزایش یافته بود.

    دو نوع مالیات وجود دارد – مستقیم و غیرمستقیم – که هر دو بخشی از درآمد مالیات هستند. درآمد مالیاتی، درآمد دولت حاصل از مالیاتی است که از درآمد، سود، کالاها و خدمات، درآمد زمین، مالکیت و انتقال دارایی و سایر مالیات اخذ می‌شود. این نشان می‌دهد که دولت تا چه اندازه به‌طور مؤثر و تا چه اندازه منابع اقتصاد را مدیریت می‌کند. درآمد کل مالیاتی بیش از درصد تولید ناخالص داخلی است که به عنوان شاخص سهم تولید کشور توسط دولت از طریق مالیات جمع‌آوری می‌شود. درآمد مالیاتی توسط دولتها برای اعطای مبالغی به جوامع از جمله ارتش، آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌ها استفاده می‌شود.

    منتظر تمدید مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی حقوقی سال ۹۹ هستیم لطفا اقدام کنید وبه جان مردم اهمیت دهید و شرایط کاری و اقتصادیشان را درک کنید. مودیان حقیقی می توانند هنگام ارسال اطلاعات اظهارنامه خود، از طریق نرم افزار اقدام به درخواست صدور قبض مالیاتی نموده، که از طریقلیست قبوض الکترونیکی مرتبط با اظهارنامهقابل رویت و پس از چاپ قبض مالیاتی می توانند از طریق بانک یاسامانه پرداخت الکترونیکی مالیاتاقدام به پرداخت نمایند. قبل از ارسال، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم دریافت و به دقت بررسی فرمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود. موسسه خدمات مالیاتی قبل از اینکه به تشریح اظهارنامه عملکرد اشخاص در سال جدید بپردازد به سامانه ی جدیدی که سازمان امور مالیاتی برای ارسال اظهارنامه تدارک دیده است، اشاره میکند.

    طبق قانون مالیات‌ های مستقیم ایران ، افرادی که موظف به پرداخت مالیات و پر کردن اظهارنامه مالیاتی هستند به 5 گروه تقسیم میشوند . گروه اول اشخاص حقیقی یا حقوقی که در ایران دارای املاک هستند و باید برای املاک خود مالیات پرداخت کنند. 5- مأموران مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده های مالیاتی، با عنایت به صورتجلسه کمیته مذکور حسب مقررات تبصره 2 ماده97 قانون مالیاتهای مستقیم نسبت به تعیین درآمد مشمول مالیات واقعی مودی با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند. ماده 99ـ قراردادهای پیمانکاری موضوع مادة قانون ‌مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه 1345 و اصلاحیه‌های بعدی ‌آن که پیشنهاد آنها قبل از تاریخ تصویب این قانون می‌باشد ازلحاظ ‌تشخیص درآمد مشمول مالیات و نیز پرداخت چهار درصد مالیات مقطوع کماکان مشمول مقررات قانون فوق الذکر خواهند بود.